Lokalny Przewodnik Google

Seweryn Pietrucha 22-10-2020

Coraz częściej w sieci spotykamy się z Lokalnym Przewodnikiem Google. Kim właściwie jest taka osoba? Kto może korzystać z tego typu programu? Te kwestie zostaną poruszone w niniejszym poradniku.

O Lokalnym Przewodniku Google

Jest to człowiek, który dokonał rejestru w programie „Lokalny Przewodnik Google”. Ponadto udziela się w Mapach Google poprzez dodawanie zdjęć, filmów, opinii, udostępnianie nowych informacji i edytowanie tych już występujących. Warunkiem do pozostania lokalnym przewodnikiem Google jest posiadanie własnego konta Google i zapisanie się do programu, wchodząc na jego oficjalną stronę pod adresem https://maps.google.com/localguides.

Lokalny Przewodnik Google

System punktowania

Każda osoba, która dzieli się swoimi opiniami, zdjęciami i wiadomościami na wizytówkach w Mapach Google otrzymuje punkty za aktywne pełnienie funkcji lokalnego przewodnika. Jak można się domyślić, im więcej punktów, tym na wyższym poziomie zostajemy ulokowani. Punkty te możemy wymieniać na różne nagrody. Może to być np. 3-miesięczny dostęp do Muzyki Google Play bądź zniżka na wypożyczenie określonego filmu. Osoby, zapisane do programu w Mapach Google oznaczane są jako Lokalni przewodnicy.

Jaki jest cel programu Lokalnych Przewodników Google

Google znane jest głównie ze swej wyszukiwarki. Mimo to podejmuje szereg innych działań, które nawiązują do współczesnych potrzeb i służą pozyskaniu jak największej ilości danych, by móc je właściwie skatalogować, poukładać czy posłużyć innym użytkownikom. Google czerpie dane z państwowych spisów, katalogowych firm, stron internetowych czy portali społecznościowych. Największym źródłem informacji są w 100% sami użytkownicy Google. To oni mają najaktualniejsze dane dotyczące miejsc, wokół których żyją bądź przebywają. Warto dodać, że żaden algorytm Google nie ma możliwości pozyskania takich danych, jakie czerpią od swych odbiorców. Pozyskiwanie danych w ten sposób zostało określone mianem crowdsourcing. Taka strategia wykorzystywana jest nie tylko w Google, ale także przez Facebook, TripAdvisor czy Yelp.