Oszczędność czasu i pieniędzy, czyli obsługa logistyczna firmy w formie outsourcingu

Laura Skura 26-05-2020

Outsourcing usług logistycznych cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców zajmujących się dystrybucją towarów. Powierzenie większości obowiązków związanych z obsługą logistyczną firmy zewnętrznemu, wyspecjalizowanemu operatorowi pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze oraz skupić się na sprzedaży i rozwijaniu własnej działalności, co przynosi firmie większe zyski oraz pozwala skutecznie poprawić jej sytuację materialną.

Na czym polega obsługa logistyczna firmy w formie outsourcingu?

Outsourcing usług logistycznych to profesjonalna usługa oferowana przez wyspecjalizowanych operatorów logistycznych dysponujących zarówno zasobami, jak i wiedzą i doświadczeniem z zakresu logistyki. Jest ona skierowana do wszystkich firm, które w toku swojej działalności zajmują się obrotem towarami. Należą do nich m. in. sklepy internetowe, producenci, firmy prowadzące sprzedaż wysyłkową oraz inne przedsiębiorstwa korzystające na co dzień z usług logistycznych. Obsługa logistyczna firmy realizowana w formie outsourcingu pozwala zdjąć z barków klienta większość obowiązków związanych z zarządzaniem obrotem towarów, które w jego imieniu realizowane będą przez operatora.

Outsourcing usług logistycznych polega na kompleksowym zarządzaniu towarami oraz ich obiegiem. Operatorzy logistyczni oferują liczne usługi z tego zakresu, w skład których wchodzi m. in. pakowanie towarów i ich przygotowywanie do wysyłki, magazynowanie, kompletowanie zamówień, znakowanie etykietami, fakturowanie, wysyłka zamówień do klientów oraz obsługa posprzedażowa zwrotów i reklamacji. Dokładny zakres outsourcingu obsługi logistycznej przedsiębiorstwa może być bardzo różny w zależności od jej potrzeb, specyfiki prowadzonej działalności oraz budżetu, który firma chce i może przeznaczyć na ten cel.

Oszczędność czasu i pieniędzy, czyli obsługa logistyczna firmy w formie outsourcingu

Korzyści finansowe związane z korzystaniem z outsourcingu usług logistycznych

Profesjonalna obsługa logistyczna firmy realizowana w formie outsourcingu przynosi firmie liczne korzyści. Do najważniejszych z nich zaliczają się oszczędności finansowe. Firmy współpracujące z operatorem logistycznym nie muszą przeznaczać własnych środków finansowych na poczet zakupu lub wynajmu powierzchni magazynowej oraz jej utrzymywania. Są także zwolnione z obowiązku opłacania dodatkowych pracowników, do których obowiązków należy obsługa logistyczna towarów oraz ponoszenia wysokich kosztów specjalistycznych kursów i szkoleń podnoszących ich kwalifikacje. Znaczącym źródłem oszczędności jest także brak konieczności zakupu i utrzymywania własnej floty samochodowej, systemów informatycznych oraz sprzętu niezbędnego w każdym magazynie.

Outsourcing usług logistycznych wiąże się także z oszczędnością czasu, który firma może przeznaczyć na własny rozwój oraz doskonalenie swojej działalności. W dłuższej perspektywie czasowej pozwala to na skutecznie zwiększenie sprzedaży oraz osiąganie coraz lepszych wyników finansowych, co byłoby znacznie trudniejsze w realizacji, gdyby nie obsługa logistyczna firmy oddelegowana zewnętrznemu podmiotowi. Istotną korzyścią finansową jest także poprawa jakości obsługi klientów oraz, co za tym idzie, wzrost ich satysfakcji z usług firmy, zarówno jeśli chodzi o czas realizacji zamówień, jak i jakość obsługi zwrotów i reklamacji.